Meniu

Conditii de calatorie

Conditii Generale de Transport Eurolines Romania

Pasagerii au luat la cunostiinta Conditiile Generale de Transport, conditii afisate la sediile agentiilor Eurolines Romania sau agentilor autorizati si pe Internet (www.eurolines.ro) si care pot fi obtinute gratuit la cererea pasagerului.

1. Biletul de calatorie este nominal, nu poate fi transmis altei persoane si trebuie sa fie prezentat la cererea personalului firmei sau a autoritatilor abilitate sa faca controale.

2. Biletul constituie dovada incheierii contractului de transport intre transportator si pasagerul al carui nume este inscris in bilet, a carui identitate trebuie demonstrata la cerere.

3. Biletele fara stampila agentiei emitente sau fara data emiterii nu sunt valabile.

4. Biletele pierdute, distruse sau furate nu se inlocuiesc, nu se vor emite duplicate, iar pasagerul nu poate fi despagubit in astfel de cazuri.

5. Pasagerul trebuie sa verifice daca biletul are numarul corespunzator de cupoane in momentul cumpararii sau la returnarea acestuia de catre personalul autorizat Eurolines, dupa efectuarea controlului.

6. Unele tarife speciale au conditii care pot restrictiona sau interzice modificarea rezervarii si pot limita cuantumul restituirii in cazul anularii sau neefectuarii calatoriei. Modificarea datei de calatorie si returnarea biletelor necalatorite sau partial calatorite se face conform conditiilor din ~Regulamentul privind Anularea, Reprogramarea si Restituirea contravalorii biletelor de autocar~, care este parte integranta a contractului dintre Eurolines si pasager si este afisat pe site si la sediile agentiilor Eurolines.

7. Rezervarea pentru segmentul de intoarcere in cazul biletelor dus-intors este obligatorie si trebuie facuta cu cel putin 7 zile inainte de data calatoriei de intoarcere, chiar si pentru biletele dus-intors cu data fixa de intoarcere.

8. Eurolines nu garanteaza existenta locurilor libere la data dorita pasager si nu va fi responsabila pentru daunele suferite de pasager ca urmare a imposibilitatii efectuarii calatoriei la data dorita de acesta.

9. Transportatorul si agentiile sale isi rezerva dreptul de a vinde locurile neconfirmate.

10. Cererile de returnare, cererile de despagubire si(sau) reclamatiile privind efectuarea calatoriei (cu exceptia celor de bagaje pierdute) se vor depune in scris la sediul Eurolines din tara unde a fost cumparat biletul intr-un interval de maxim o luna de la data plecarii trecuta pe biletul de calatorie, in cazul biletelor dus si a biletelor cu data fixa de intoarcere, si maxim 7 luni in cazul biletelor dus-intors OPEN.

11. Pasagerul nu trebuie sa includa in bagajele sale: obiecte al caror transport este interzis prin legi sau reglementari in vigoare in oricare stat de plecare sau destinatie, obiecte care, conform opiniei transportatorului, sunt improprii pentru transport datorita greutatii, dimensiunilor, naturii sau ambalajului, animale vii.

12. Eurolines nu isi asuma nici o responsabilitate pentru transportul bagajelor de mana. Aceasta revine in intregime pasagerului, in afara cazului in care deteriorarea este din vina transportatorului si poate fi dovedita de pasager. Eurolines nu este responsabila in cazul pierderii sau deteriorarii de bunuri si obiecte de valoare cum ar fi (bani, bijuterii, obiecte de arta, camerele foto, video, computere etc), aflate in bagajul de mana al pasagerilor.

13. Pasagerii au obligatia sa depuna orice reclamatie referitoare la pierderea (furtul) sau deteriorarea bagajelor, imediat dupa sosire, la echipaje si sa confirme in scris in maxim 48 de ore de la sosire. Orice reclamatie ulterioara nu va mai fi luata in considerare.

14. Transportatorul isi rezerva dreptul de a modifica in orice moment tarifele sau orarele de circulatie.

15. Transportatorul va depune toate eforturile pentru a transporta pasagerul si bagajele sale intr-un termen rezonabil. Orele indicate pe bilet, in orare si in alte documente nu sunt garantate si nu fac parte din contractul de transport. Transportatorul poate sa-si substituie alti transportatori sau sa utilizeze alte autocare decat cele prevazute, fara preaviz. Orarele sunt susceptibile de modificare fara preaviz. Transportatorul nu este raspunzator pentru erorile sau omisiunile din orare si alte publicatii care contin orare. Transportatorul nu isi asuma nici o raspundere pentru cursele in conexiune. Eurolines nu isi asuma nici o responsabilitate pentru intarzierile curselor si(sau) pentru pierderile suferite de catre pasager, ca urmare a acestor intarzieri. Orele de sosire depind de timpul de asteptare din granite si de pe sosele.

16. Pasagerii se obliga sa respecte prevederile tarilor tranzitate, referitoare la documentele de intrare (iesire), prevederile vamale, financiar administrative, referitoare la persoana sau la bagajele sale. Transportatorul nu isi asuma raspunderea pentru cheltuieli suplimentare determinate de lipsa acestor documente.

17. Transportatorul si agentii sai nu-si asuma nici o responsabilitate in cazul in care un pasager nu respecta prevederile din Conditiile Generale de Transport.

18. Transportatorul asigura pasagerii pentru toate vatamarile corporale rezultate din deplasarea vehiculului si din prezenta lor in vehicul.
Asigurarea nu acopera vatamarile corporale sau a bagajelor transportate, generate din vina pasagerului.
Achizitionarea biletului de calatorie are valoare contractuala.

Bilete avion IATA si Low Cost

CONDITII CONTRACTUALE SI ALTE NOTIFICARI IMPORTANTE
PASAGERII UNEI CURSE CU DESTINATIE FINALA SAU CU OPRIRE INTR-O ALTA TARA DECAT TARA DE PLECARE SUNT INFORMATI CA TRATATELE INTERNATIONALE CUNOSCUTE SUB NUMELE DE CONVENTIA DE LA MONTREAL, SAU PREDECESOARELE SALE, CONVENTIA DE LA VARSOVIA, INCLUSIV MODIFICARILE ACESTORA (SISTEMUL CONVENTIEI DE LA VARSOVIA), SE POT APLICA INTREGII CURSE, INCLUSIV UNEI PARTI DIN ACEASTA DINNTR-O ANUMITA TARA. PENTRU ACESTI PASAGERI, TRATATUL APLICABIL, INCLUSIV CONTRACTELE SPECIALE DE TRANSPORT INCLUSE IN ORICE TARIF APLICABIL, GUVERNEAZA SI POT LIMITA RASPUNDEREA CARAUSULUI.

NOTIFICARE de Limitare a Raspunderii

Conventia de la Montreal sau sistemul Conventiei de la Varsovia se poate aplica cursei dvs. iar aceste Conventii guverneaza si pot limita raspunderea transportatorilor aerieni pentru prejudicii corporale sau decese, pentru pierderea sau deteriorarea bagajelor, si pentru intarziere.

Acolo unde se aplica Conventia de la Montreal, raspunderea este limitata astfel:
1. Nu exista limite financiare in ceea ce priveste prejudiciile corporale sau decesele.
2. In ceea ce priveste distrugerea, pierderea, deteriorarea sau intarzierea bagajelor, se acorda 1,131 Drepturi Speciale de Tragere (aproximativ 1,200 Euro; 1,800 USD) per pasager, in majoritatea cazurilor.
3. Pentru daunele cauzate de intarzierea cursei dvs., se acorda 4,694 Drepturi Speciale de Tragere (aproximativ 5,000 euro; 7,500 USD) per pasager in majoritatea situatiilor.

Regulamentul CE nr. 889/2002 impune transportatorilor din Comunitatea Europeana sa aplice prevederile Conventiei de la Montreal si limitarile aferente privind raspunderea trasportatorilor pentru toate activitatile de transport pasageri si bagaje pe cale aeriana. Multi transportatori care nu fac parte din Comunitatea Europeana au ales sa aplice aceeasi conventie in ceea ce priveste transportul pasagerilor si al bagajelor lor.

Acolo unde se aplica sistemul Conventiei de la Varsovia, se pot aplica urmatoarele limite de raspundere:
1. 16,600 Drepturi Speciale de Tragere (aproximativ 20,000 Euro; 20,000 USD) pentru prejudicii corporale sau decese daca se aplica Protocolul Conventiei de la Haga, sau 8,300 Drepturi Speciale de Tragere (aproximativ 10,000 Euro; 10,000 USD) daca se aplica doar Conventia de la Varsovia. Multi transportatori au renuntat de bunavoie la aceste limite in totalitate, iar normele SUA prevad ca, pentru cursele catre, dinspre sau cu un loc stabilit de oprire in Statele Unite, limita sa nu fie mai mica de 75,000 USD.
2. 17 Drepturi Speciale de Tragere (aproximativ 20 Euro; 20 USD) per kg pentru pierderea sau deteriorarea sau intarzierea bagajului de cala, si 332 Drepturi Speciale de Tragere (aproximativ 400 Euro; 400 USD) pentru bagajul de mana.
3. Transportatorul poate fi tras la raspundere si pentru prejudiciile cauzate de intarziere.

Mai multe informatii puteti obtine de la transportator in ceea ce priveste limitele aplicabile cursei dvs. Daca cursa dvs. implica transportul cu transportatori diferiti, ar trebui sa contactati fiecare transportator in parte pentru informatii despre limitele de raspundere aplicabile.

Indiferent de Conventia aplicabila cursei dvs., puteti beneficia de o limita de raspundere mai mare in cazul pierderii, deteriorarii sau intarzierii bagajului prin depunerea unei declaratii speciale a valorii bagajului la check-in si prin plata tuturor comisioanelor suplimentare aplicabile. Altfel, daca valoarea bagajului dvs. depaseste limita de raspundere aplicabila, ar trebui sa va asigurati bagajul in totalitate inainte de a calatori.

Limita de timp pentru actionarea in judecata:
Orice actionare in judecata pentru a pretinde daune trebuie initiata in doi ani de la data sosirii aeronavei, sau de la data la care aeronava ar fi trebuit sa soseasca. Reclamatii aferente bagajelor: o notificare scrisa trebuie trimisa transportatorului in 7 zile de la primirea bagajului de cala in caz de deteriorare iar in caz de intarziere, in 21 de zile de la data la care a fost pus la dispozitia pasagerului.

Notificarea Conditiilor Contractuale Incluse prin Referinta
1. Contractul dvs. de transport cu transportatorul care va asigura transportul aerian, international, intern sau o parte interna dintr-o calatorie internationala face obiectul acestei notificari; oricarei notificari sau chitante a transportatorului; si conditiile individuale ale transportatorului (Conditii), regulamentelor, normelor si politicilor aferente (Regulamente) si tuturor tarifelor aplicabile.
2. Daca transportul dvs. este efectuat de mai multi transportatori, se pot aplica Conditii, Regulamente diferite precum si toate tarifele aplicabile, pentru fiecare transportator in parte.
3. Conditiile, Regulamentele si toate tarifele aplicabile ale fiecarui transportator sunt, conform acestei notificari, incluse prin referinta in si facand parte din contractul dvs. de transport.
4. Conditiile pot cuprinde, fara insa a fi limitate la:
* Conditii si limitele de raspundere ale transportatorului pentru prejudicii corporale sau decesul pasagerilor.
* Conditiile si limitele de raspundere ale transportatorului pentru pierderea, deteriorarea sau intarzierea bunurilor si a bagajelor, inclusiv a bunurilor fragile sau perisabile.
* Regulile aplicabile de declarare a unei valori mai mari a bagajului si de plata a comisioanelor suplimentare.
* Aplicarea Conditiilor si a limitelor de raspundere ale transportatorului fata de actiunile intreprinse de agentii, functionarii si reprezentantii transportatorului, inclusiv orice persoana care furnizeaza echipamente sau servicii transportatorului.
* Restrictii privind reclamatiile, inclusiv termenele-limita pana la care pasagerii trebuie sa depuna reclamatii sau sa initieze procese impotriva transportatorului.
* Reguli cu privire la reconfirmari sau rezervari; orele de check-in; utilizarea, durata si valabilitatea serviciilor de transport aerian; si dreptul transportatorului de a refuza transportul.
* Drepturile transportatorului si limitele de raspundere ale transportatorului pentru intarzierea sau neprestarea unui serviciu, inclusiv modificari de program, inlocuirea transportatorilor sau aeronavelor alternativi(e) si reconfigurarea traseului, si, daca este prevazut de legislatia aplicabila, obligatia transportatorului de a notifica pasagerii despre identitatea transportatorului sau aeronavei substituit(e).
* Dreptul transportatorului de a refuza transportul pasagerilor care nu respecta legislatia aplicabila sau care nu prezinta toate documentele de calatorie necesare.
5. Puteti obtine mai multe informatii despre contractul dvs. de transport si puteti afla cum sa obtineti o copie a acestuia, la punctele de vanzare a biletelor de transport. Multi transportatori au inclus aceste informatii si pe website-urile lor. Daca legea aplicabila prevede, aveti dreptul sa inspectati textul complet al contractului dvs. de transport in aeroportul si la punctele de vanzare ale transportatorului, si, la cerere, aveti dreptul de a primi gratuit o copie a acestuia prin posta sau prin alt serviciu de curierat, de la fiecare transportator in parte.
6. Daca un transportator vinde servicii de transport aerian sau accepta la transport bagaje indicand transportul cu un alt transportator, procedeaza astfel numai ca agent al celuilalt transportator.

NU PUTETI CALATORI DACA NU AVETI CU DUMNEAVOASTRA TOATE DOCUMENTELE DE CALATORIE NECESARE, CUM SUNT PASAPORTUL SI VIZA.

UNELE STATE POT SOLICITA TRANSPORTATORULUI DUMNEAVOASTRA SA FURNIZEZE INFORMATII DESPRE SAU SA PERMITA ACCESUL LA DATELE PASAGERILOR.

REFUZ DE IMBARCARE:
Zborurile pot fi supra-rezervate si exista o probabilitate foarte mica ca locul sa nu fie disponibil in cadrul zborului chiar daca dvs. aveti o rezervare confirmata. In cele mai multe situatii, daca primiti involuntar un refuz de imbarcare, aveti dreptul la o compensare. Daca este prevazut de legea aplicabila, transportatorul trebuie sa solicite acordul inainte de a refuza imbarcarea involuntara a unei persoane. Contactati transportatorul pentru regulile complete de plata a compensatiei pentru refuz de imbarcare (DBC) si pentru informatii despre prioritatile de imbarcare ale transportatorului.

BAGAJ:
Pentru anumite tipuri de articole se poate declara o valoare mai mare. Transportatorii pot aplica reguli speciale pentru articole fragile, valoroase sau perisabile. Verificati cu transportatorul dvs. Bagaj de cala: Transportatorii pot acorda o indemnizatie gratuita pentru bagajul de cala, care este stabilita de transportator si poate depinde de clasa si/sau ruta. Transportatorii pot aplica taxe suplimentare pentru bagajul de cala, care depaseste indemnizatia acordata de ei. Consultati transportatorul. Bagaj de mana: Transportatorii pot acorda o indemnizatie gratuita pentru bagajul de mana, care este stabilita de transportator si care poate depinde de clasa, ruta si/sau tipul de aeronava. Se recomanda minimizarea bagajului de mana. Consultati transportatorul. Daca mai multi transportatori va asigura calatoria, fiecare transportator poate aplica reguli diferite pentru bagaje (atat pentru cele de cala cat si pentru cele de mana). LIMITARI SPECIALE DE RASPUNDERE PENTRU BAGAJE PENTRU CALATORII IN STATELE UNITE: Pentru curse interne efectuate in totalitate intre locatii din Statele Unite, legislatia federala impune ca orice limita de raspundere a transportatorului pentru bagaje sa fie de cel putin 3300.00 USD per pasager, sau suma aflata sub mandatul curent 14 CFR 254.5.

TIMPI DE CHECK-IN.
Ora indicata pe bilet /chitanta este ora de plecare a aeronavei. Ora de plecare a zborului nu este identica cu ora la care trebui sa faceti check-in-ul sau cu ora la care trebuie sa fiti prezent pentru imbarcare. Transportatorul dvs. va poate refuza transportul daca intarziati. Orele de check-in, anuntate de transportator, sunt orele cele mai tarzii la care pasagerii pot fi acceptati pentru cursa; orele de imbarcare, anuntate de transportatorul dvs. sunt orele cele mai tarzii la care pasagerii trebuie sa se prezinte pentru imbarcare.

BUNURI PERICULOASE (MATERIALE PERICULOASE).
Din motive de siguranta, bunurile periculoase nu trebuie ambalate in bagajul de cala sau in bagajul de mana decat daca acest lucru a fost permis in mod expres. Printre bunurile periculoase se numara, fara a se limita insa la: gaze comprimate, substante corozive, explozibili, lichide si solide inflamabile, materiale radioactive, materiale oxidante, otravuri, substante infectioase, si genti cu sisteme de alarma instalate. Din motive de siguranta se pot aplica si alte restrictii. Verificati cu transportatorul dvs.

BUNURI PERICULOASE
Nu transportati pe calea aerului bunurile prezentate in pictograma de mai jos fara a verifica in prealabil cu transportatorul.

Cazare individuala si pachete turistice

- Termenii si Conditiile Generale pentru Cazare Individuala si Pachete Turistice

Conditii asigurari medicale de calatorie Generali

- Conditii asigurare Generali Studenti
- Conditii asigurare Generali Profesional
- Conditii asigurare Generali Turist
- Conditii asigurare Generali Turist plus premium
- Conditii asigurare Generali Xtreme

Intra in cont
Logheaza-te cat mai usor:
sau
Beneficiile Contului meu:
  • Vizualizezi statusul ultimei comenzi
  • Istoricul comenzilor tale
  • Poti completa preferintele tale pentru vacante
  • Poti descarca documentele de calatorie si cele de facturare
  • Iti poti modifica datele de facturare
Cont nou
Logheaza-te cat mai usor:
sau
Inregistrandu-te vei avea acces la sectiunea Contul meu:
  • Vizualizezi statusul ultimei comenzi
  • Istoricul comenzilor tale
  • Poti completa preferintele tale pentru vacante
  • Poti descarca documentele de calatorie si cele de facturare
  • Iti poti modifica datele de facturare
Ai uitat parola?
Pentru a primi o noua parola, te rugam sa introduci adresa de e-mail cu care a fost creat contul tau.
La adresa mentionata a fost trimis un email cu instructiunile de resetare a parolei
Important!
Veti primi un email cu instructiuni pentru resetarea parolei. Verificati cu atentie causa de email, inclusiv in dosarele Spam / Junk
Cont agentii
Bine ai venit in lumea TUI TravelCenter.
Suntem bucurosi sa te avem alaturi ca partener si nerabdatori de a planifica vacantele clientilor nostri comuni.
Nu ai cont?
In cazul in care nu esti inca partenerul nostru, te rugam iei legatura cu unul dintre reprezentantii companiei noastre.
Datele noastre de contact sunt:
SUS